Selamat datang ke blog rasmi Sekolah Kebangsaan Pusat Air Tawar Endau, tujuan pembangunan blog ini adalah untuk kegunaan warga SKPAT dan dengan secara langsung meningkatkan pengunaan ICT di sekolah. Sebarang masalah dan komen boleh di hantar ke email skpat.endau@gmail.com atau sk.pusatairtawar@gmail.com.

INFO TERKINI

September 11, 2014

Kertas Bocor UPSR 2014


Kertas Peperiksaan Bocor: UPSR Bagi Mata Pelajaran Sains Ditangguh


PETALING JAYA: Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) bagi mata pelajaran Sains 018, 028, 038 yang dijadualkan pada Khamis, ditangguhkan berikutan terdapat laporan kebocoran kertas peperiksaan.

Pengarah Peperiksaan, Lembaga Peperiksaan, Dr Na'imah Ishak berkata, berdasarkan siasatan awal, kandungan soalan bagi kertas peperiksaan tersebut didapati mula tersebar di media sosial.

Sehubungan itu, tarikh baharu bagi peperiksaan subjek berkenaan ditetapkan pada 30 September ini.

"Adalah dimaklumkan bahawa Kementerian Pendidikan Malaysia menerima laporan bahawa Kertas Peperiksaan Sains UPSR 2014 yang dijadualkan berlangsung pada 11 September (Khamis) didapati bocor.

"Lembaga Peperiksaan telah membuat laporan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan dan mengambil tindakan mengikut peruntukan undang-undang," katanya menerusi kenyataan pada Rabu.

UPSR Bocor: Muhyiddin Minta Maaf

Diterbitkan: Rabu, 10 September 2014 9:40 PM

TUMPAT: Menteri Pendidikan, Tan Sri Muhyiddin Yassin dukacita kertas peperiksaan Sains 018, 028, 038 bagi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014, yang sepatutnya diduduki calon esok, bocor sehingga terpaksa ditangguhkan ke 30 September ini.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Perdana Menteri, turut meminta maaf kepada calon dan ibu bapa mereka.

"Saya harap ini tidak berulang kerana ia mengganggu pemikiran pelajar dan ibu bapa. Ia sesuatu yang saya rasa dukacita dan kita akan atasi perkara ini," katanya kepada pemberita.

Lembaga Peperiksaan dalam kenyataan hari ini mengumumkan kertas peperiksaan itu ditangguh setelah kandungan soalannya didapati bocor.

"Apapun saya harap peperiksaan bagi kertas itu dilaksanakan dengan baik," kata Muhyiddin.

BERNAMA

1 Komen:

SK Pusat Air Tawar said...
This comment has been removed by the author.
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by Fuad Nawawi Enhanced by skpatendau.blogspot.com

Post a Comment

Hak Cipta Terpelihara © 2014. Admin SK Pusat Air Tawar, KM 4, Jalan Endau-Mersing, 86900 Mersing, Johor Malaysia.

PENAFIAN : Admin tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat dalam blog ini.